Maya Fitness Home
Kedvezményes regisztráció
Aero kick-box
AIR jóga
AIR KIDS jóga
Alakformáló
Alapozó terápia
Angol játékos torna
BalletBody
bodyART®
bodyART®-deepWORK® MIX
BOSU® alakformáló
deepWORK®
Fitball alakformáló
Full kondi zsírégető
Gerincjóga
Gerincjóga Dinamikus
Gerinctorna
Gymstick® alakformáló
Hatha jóga
Kangoo®
Kid-Fit Judo
Kismama torna
Kínai gerinctorna
Kritikus zóna alakformáló
Ovis torna
Pilates®
PUMP®
Senior torna
Stresszoldó jóga
TABATA zsírégető
TRX®
TRX® Junior
TSMT
Zumba®
Zsírégető

Mátyásföldi Katica Óvoda


Kismama torna

A születés a világ legcsodálatosabb és egyben legtitokzatosabb eseménye. Egy új élet veszi kezdetét, aminek hatására hatalmas változások jönnek létre az anya szervezetében. Nem véletlen hívjuk a várandósságot "más állapotnak".

Fontos, hogy testben és lélekben felkészülten, tudatosan, egészségesen várd a kisbabádat, melynek egyik nagyon fontos eleme a rendszeres testmozgás.

A Kismama Tornát a várandósság második harmadában javasolt elkezdeni, addigra a baba már kifejlődött, a legfőbb feladata a növekedés, a kismama kezdeti panaszai pedig megszűnnek, javul a közérzete, tele van alkotóvággyal, tetterővel. A második trimeszterben jelentős fizikai változásokon megy keresztül az anya szervezete, a testi-lelki egyensúly megtartásában sokat segíthet a Kismamatorna, ami kíméletesen, de rendszeresen mozgatja át a nő izmait, javítja testtartását és vérkeringését.

A kismama szervezete néhány hónap alatt teljesen átalakul. A pocak és a mellek növekedése nagyobb terhet ró a gerincoszlopra, fokozódnak a görbületei, a gyarapodó testsúly miatt a deréktáji izomzat jobban feszül. A keringésnek is extrább követelményeknek kell megfelelnie, ezért gyakori a lábak és a kezek bedagadása. A rendszeres tornát végző nők körében sokkal kisebb mértékben jelentkeznek ezek a problémák. Az óvatos torna segíthet leküzdeni a kellemetlenségeket, a kismama feltöltődhet és ellazulhat, beszélgethet más kismamákkal is, akiket hasonló kérdések foglalkoztatnak.

Várandósság ideje alatt mindenkinek ajánlható a Kismama torna, mely keringésjavító, tartásjavító, kondicionáló hatású. A speciális légző és relaxációs gyakorlatok a vajúdás és szülés során segítséget jelenthetnek, nemcsak fizikai értelemben, hanem javítják a fájdalomküszöböt is. A torna során kiemelt hangsúlyt kap a tartásjavítás, has,hát, mell, csípő- és medenceizmok erősítése, mely hozzásegít a problémamentes, természetes szüléshez. Vizsgálatok igazolták, hogy a terhességük alatt rendszeresen tornázó nők körében kevesebb az várandósságra jellemző magas vérnyomás, illetve cukorbetegség. Kevésbé alakulnak ki visszértágulatok, mozgásszervi panaszok, és a lelki egyensúly is javul!

A várandósság alatt bizonyos mértékű súlygyarapodás (9-13 kg) természetesnek tekinthető, az ezt meghaladó mértékű, már jelentős többletterhet jelent a kismama számára. A rendszeresen tornázó kismamák körében kisebb arányban fordul elő elhízás és a szülés után is hamarabb nyerik vissza korábbi testsúlyukat, mint az inaktívabb fizikai életet élők.

A torna hozzásegíti a kismamát ahhoz az érzéshez, hogy igenis képes pozitívan befolyásolni az életmódját, mely az élet már területeire is hatással lesz. A pocakban fejlődő baba megszokja a rendszeres mozgást, mozgatást, ami jótékony hatással lesz kiegyensúlyozott fejlődésére megszületése után is.

Kedves pocakosok, mozgásra fel!

Fontos! Mielőtt elkezdtek Kismama tornára járni, mindenképp konzultáljatok az orvosotokkal!



Vélemények
"A terhességem 2. trimeszteretől jártam Móni kismama tornáira. Nagyon jó hangulatban, család-barati légkörben teltek az órák. Mindamellett, hogy nagyon jól esett a torna, nagyon jól is éreztem magam. Szinte a várandósságom végéig jártam. Móni nagyon jó edző, remek órákat tartott, testileg és lelkileg is feltöltött. Már akkor tudtam, hogy szülés után a baba-mama tornára is fogunk járni Mónihoz. Ehhez már nem kell sok, számoljuk a napokat, hogy Bogi 2 hónapos legyen, és mehessunk oda is :)"

Várunk szeretettel hétfőn és szerdán 18:30-kor!

K. Évi