Maya Fitness Home
Kedvezményes regisztráció
Aero kick-box
Adrenalin koktél
AIR jóga
AIR KIDS jóga
Alakformáló
Alapozó terápia
Babás jóga
BalletBody
BOSU® alakformáló
BOSU® KIDS
Bukfenc ovistorna
deepWORK®
Fitball alakformáló
Full kondi zsírégető
Gerincjóga
Gerincjóga Dinamikus
Gerinctorna
Gymstick® alakformáló
Hatha jóga
Kangoo®
Kerekítő
Kid-Fit és Judo
Kismama torna
Kínai gerinctorna
Kritikus zóna alakformáló
Minitorna
Pilates®
PUMP®
Senior torna
Stresszoldó jóga
TABATA zsírégető
TRX®
TRX® Junior
TSMT
Zumba®
Zsírégető


Gerinctorna

A gerincoszlop testünk tartó tengelye, csontvázunk központi része. A gerincoszlopban futnak az idegpályák és innen lépnek ki az idegek. Nem teljesen egyenes, jellemző görbületei összefüggnek a járással, a mozgással és az egyensúlyozással.

A gerincproblémák egy része a gerincet ért, egész életen át tartó megterhelésre vezethetőek vissza, azonban a helytelen testtartás, a sok ülés (munkahelyen és szabadidős tevékenységek során például: tévézés, internetezés során) és a mozgáshiányos életmód ugyancsak maga után vonja a rossz testtartást és az abból származó mozgásszervi panaszokat.

A gerinctorna célja tehát a helyes testtartás kialakítása erősítő, nyújtó és átmozgató gyakorlatokkal. Ezen kívül a gerinctorna nagy gondot fordít az alapkondíció fejlesztésére, a mozgás és légzés összehangolására, a helyes testtartás és medencetartás tudatosítására.

Az órán a testtartásért felelős izomcsoportok erősítése és nyújtása zajlik. Kiemelt hangsúlyt kapnak a hátizmok, a vállöv, a hasizmok és a csípő izmai.

Az óra egyik alapkelléke a fitball gimnasztikai labda, melynek jótékony hatását a helyes testtartásért az orvosok is elismerik. Ezen kívül használhatunk body-ballt, mely fontos eszköze a mozgás koordinált végrehajtásának.

A rendszeres preventív gerinctorna hatásai:
segít elsajátítani a helyes testtartást, alapvető célja és lényege a prevenció,(megelőzés)
megakadályozza az izomegyensúly felborulását (aminek oka az egyoldalú terhelés)
képessé tesz tudatos kontroll alatt használni izmainkat, ízületeinket
a "gerincbarát" mozgások automatizálódnak, egy idő után rögzül a helyes tartás
erősíti a meggyengült és nyújtja a megrövidült izmokat, így helyreállítja a felbomlott izomegyensúlyt
enyhíti az izommerevségből vagy izomgyengeségből adódó derék-, hát-, nyak fájdalmakat
átmozgatja, mobilizálja a gerincünket
megelőzi a különböző deformitások kialakulását, az esetlegesen már meglévő panaszokat enyhítheti

Öltözet: kényelmes viselet, edzőcipő

Ajánlott kortól függetlenül ülőmunkát végzőknek, hátfájósoknak, illetve megelőzésként is.

Csak PÉNTEKEN: óra végén 15 percben az igénybevett és rövidülésre hajlamos izmainkat kellemesen megnyújtjuk, majd pár percben relaxálunk!

Várok mindenkit szeretettel hétfőn 17:30-kor, szerdán 18 órakor, csütörtökön 18 órától, pénteken 10 órakor és szombaton 17:30-tól!

Eszter, Klári és Móni