Maya Fitness Home
Kedvezményes regisztráció
Aero kick-box
Adrenalin koktél
AIR jóga
AIR KIDS jóga
Alakformáló
Alapozó terápia
Babás jóga
BalletBody
BOSU® alakformáló
BOSU® KIDS
Bukfenc ovistorna
deepWORK®
Fitball alakformáló
Full kondi zsírégető
Gerincjóga
Gerincjóga Dinamikus
Gerinctorna
Gymstick® alakformáló
Hatha jóga
Kangoo®
Kerekítő
Kid-Fit és Judo
Kismama torna
Kínai gerinctorna
Kritikus zóna alakformáló
Minitorna
Pilates®
PUMP®
Senior torna
Stresszoldó jóga
TABATA zsírégető
TRX®
TRX® Junior
TSMT
Zumba®
Zsírégető

Mátyásföldi Katica Óvoda


Alapozó terápia - Okosító torna

AKCIÓ!
A 2018. augusztus 31-ig állapotfelmérésre jelentkezők részére 30% kedvezményt adunk a felmérés árából, tehát a felmérés díja nekik 8.400 Ft!
A felmérésen részt vevők csoportba történő beiratkozása esetén az első alkalom díját elengedjük, így a kedvezmény több, mint 50%!
Amennyiben a szülő kéri a felmérés utáni részletes (8 oldalas) kiértékelést, annak a díja a felmérés díján felül 2.000 Ft/fő.

Komplex, mozgásfejlesztésen alapuló (ún. motoszenzoros típusú) idegrendszer fejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer "belökve" az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyereket a terápia során igen magas fokú mozgásügyességig juttatjuk el. Ezzel a mozgásfejlesztési gyakorlatsorral hatunk az emberi agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.) ezzel tesszük teljessé a terápiát.

Az idegrendszer érését, újrastrukturálását elősegítő terápia mozgásügyetlen, megkésett beszédfejlődésű, figyelemzavaros, hiperaktív, autisztikus óvodások és kisiskolások számára javasolt 5-13 éves kor között.

Az iskolai kudarcok nagy többségének hátterében az idegrendszer éretlensége, a mozgásproblémák állnak. Ha az alapozó terápia segítségével újrastrukturáljuk az idegrendszert, az iskolai problémák "maguktól" megoldódnak. Ha a gyermek még óvodás, akkor pedig azéert nagyon fontos, hogy már egészen korai kisgyermekkorban felfigyeljünk az eltérő fejlődésre, mielőbb szakemberhez forduljunk és lehetőleg már 5 éves (nagycsoportos) korban megkezdjük a gyermek fejlesztését célzott idegrendszer fejlesztő terápiával, mert így meg tudjuk előzni az iskolai kudarcok kialakulását.

 
Tünetek
 

 
Terápia
 

 
Árak, időpontok, jelentkezés
 

 
Vélemények
 


Milyen tünetekből jöhetünk rá, hogy gyermekünk esetleg valamilyen részképesség zavarban szenved?
ha gyermekének megkésett a beszédfejlődése (diszfázia), vagy nem jól gyarapodott a beszéde, nem ejt tisztán sok hangot, nem mond hosszú és kerek mondatokat és már elmúlt 5 éves
ha nem alakult ki a kezessége, holott már elmúlt 5 éves
ha óvodás korában esetlen a mozgása, kerüli a mozgásos játékokat, nem tud vagy nehezen tanult meg biciklizni, nem szeret labdázni, fiú létére focizni.
ha nem szívesen rajzol, színez, váltott kézzel fogja a ceruzát, vagy munkáinak minősége elmarad társaitól
ha iskolás korában az írás nagy nehézséget okoz, nem tud a vonalak között maradni, olvasása szövegértése nehézkes, sokat téveszt, az olvasás nem megy neki, vagy jól olvas, de nem érti, esetleg jól érti, de rossz technikával olvas, vagy a kettő együtt. a matematikai műveletek nagy nehézséget okoznak, nem érti a szöveges példákat, nehezen tanul verset
ha 5 és 13 év közötti gyermeke mozgásügyességben nem elég érett, nem éri el kortársait
diszlexiánál, alaki diszgráfiánál

A terápia hatásos azoknál az organikus eredetű túlmozgásos (hypermotil) - figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél a szülés körül oxigénhiányos károsodás keletkezett.

Mikor lehet elkezdeni a terápiát? Milyen eredményre számíthatunk?
A legjobb és leghatásosabb az óvodás korban végzett terápia. Ilyenkor még "ráér" a gyerek, élvezi a feladatokat, legtöbb esetben csoportos fejlesztés folyik, ahol jól összeszoknak. Látványos fejlődés 3 -4 hónap múlva észlelhető. Az addig visszahúzódó ügyetlen gyerekek, elkezdenek ugrálni, mindenre felmászni, önállóan kísérletezgetnek, labdáznak, bicikliznek, önbizalmuk nő, nyitottabbak lesznek, nekiállnak rajzolni, elkezdenek sokat beszélni, kérdezni, szívesen tanulnak verset, társasjátékot játszanak, kirakóznak: mind olyat tesznek, amit eddig "nem tudtak".
Iskolás korban elkezdett terápiánál is 3-4 hónap után jelentkezik a változás: a gyerek magabiztosabb, összerendezettebb lesz, jobban figyel az órán, aktívabb lesz, feladattudata megerősödik, társaival való kapcsolata javul, olvasás könnyebben megy, maguktól elkezdenek könyvet olvasni, szebben rajzolnak, javul az írásképük, növekszik a terhelhetőségük.
A terápia disgraphia (írás zavar), és disphasia (megkésett beszédfejlődés) esetén is hatásos, de ebben az esetben komplex fejlesztésre van szükség: logopédiai foglalkozás, beszédészlelés/ értés, és mellette a mozgásterápia. Ennek hatására a súlyosan megkésett beszédfejlődéssel kezelt gyermeknél látványos javulás észlelhető, mert a mondatképzése beindul, mozgása rendeződik, iskolásnál olvasása javul, szebben, hibátlanabbul ír.

Maga a terápia
A terapeuta behatárolt csoportlétszámmal dolgozik (5-6 gyerek/csoport), mert minden gyerekért egyénileg vállal felelősséget annak haladásában, ez nagyobb létszámmal nem lehetséges.
A terápiás idő hetente 2 alkalom, 2x45 perc/alkalom, ennél nem kevesebb! A gyermek részéről rendszeres jelenlétre, a szülő részéről magas fokú elkötelezettségre van szükség! A sikeres eredményhez minimum 1 év terápiára van szükség, súlyosabb probléma esetén több időre is.
A terápia egy kb. másfél-két órás állapotfelméréssel kezdődik, mely alapján a terapeuta összefoglaló véleményt ír. A pontos felmérés érdekében kórelőzménylapot, valamit tünetfelmérő lapot is töltünk ki a szülővel. Évente minimum egyszer kontroll vizsgálatot végez a terapeuta.
A terápia hatásmechanizmusa megköveteli a gyakoriságot és a megfelelő ismétlésszámot, mely automatizációt eredményez. Ugyanakkor a monotónia megszüntetése és a változatosság érdekében a terápia része a játékosság, hisz a gyermek életkori sajátossága a játék.

Az állapotfelmérés díja: 12.000 Ft (írásos eredmény: + 2.000 Ft)
Az alapozó terápia díja: 3.000 Ft / alkalom
Az alapozó terápia időtartama: heti 2 alkalom, 2*90 percben
Csoportlétszám: 5-7 fő
Oktatók: ÁGI, óvodapedagógus, TSMT terapeuta, alapozó terapeuta
Jelentkezés állapotfelmérésre: Telepy Ágnes (20/513-5741)

AKCIÓ!
A 2018. augusztus 31-ig állapotfelmérésre jelentkezők részére 30% kedvezményt adunk a felmérés árából, tehát a felmérés díja nekik 8.400 Ft!
A felmérésen részt vevők csoportba történő beiratkozása esetén az első alkalom díját elengedjük, így a kedvezmény több, mint 50%!
Amennyiben a szülő kéri a felmérés utáni részletes (8 oldalas) kiértékelést, annak a díja a felmérés díján felül 2.000 Ft/fő.

Nyári szünet, az órák szeptemberben indulnak újra!

Vélemények
"Én most kezdtem észrevenni kb. 3 hónap után a változást. Eddig nem vot a fiamban semmiféle kötelességtudat, csak a lustaság a nyűglődés volt jellemző. Mindig elúsztunk mindennel, nem érzékelte az időt. Most pedig mindennap kérfpdezi, hogy mennyi ideje van még dolgokra, nem késik-e el az iskolából. Mindennap tudja milyen nap van ( nálunk eZ is probléma volt 7-8 évesen), kívűlről tudja az órarendet és készül az órákra, beosztja az idejét. Én ebben látom a nagy áttörést, amit már nagyon vártam. Rájött, hogy dolgok mögött mennyi munka áll, és kezdi becsülni a szüleit, komplexen átlát dolgokat. Nagyon vág az esze, átlát olyan dolgokat is, amik még engem is meglepnek. És nem utolsósorban megjavult a kapcsolatunk, amit eddig a vita és ellentét jellemzett. Ezt nem akarom elkiabálni.. kopp, kopp, kopp. Felfogja azt is,hogy az étkezésre milyen fontos odafigyelni, elfogadja ebben is a véleményem, holott eddig állandó hiszti volt."
"Fiam 5 és fél évesen kezdte el az Alapozó terápiát Ildi néninél, szeptemberben. A mozgásával nem volt különösebb probléma, de januárban egy szerencsétlen esés miatt a jobb sípcsontja eltört, nem mozdult el, de sok apró mikrorepedés keletkezett rajta. Az ortopéd orvos a konzervatív gyógyítási mód mellett döntött, így elkerültük a műtétet, és az altatást, de két és fél hónapig volt gipszben a lába. Járógipszet sem kapott, így ezt az időszakot ágyban töltötte. Mikor lekerült a gipsz, annyira elgyengültek az izmai, hogy napokig lábra sem tudott állni. Mivel az orvos szerint rehabilitációra nem volt szükség, mi viszont láttuk, hogy mennyire bizonytalan és esetlen lett a mozgása, magánúton kerestünk segítséget.
Először hydroterápiára, majd később a vízi gyógytorna mellett gyermek-gyógytornára is járt. A két nagyon kedves és elhivatott gyógytornász hölgy segítségével gyorsan felépült, de az egyensúlyérzéke és a bátorsága nem volt a régi. Előtte mindenre felmászott, bátran kipróbált bármiféle mozgásos játékot, most inkább visszahúzódott az ügyességet, gyorsaságot igénylő helyzetekben. Előtte rollerezett, futóbiciklizett, de a baleset után nem. Az egyensúlyérzéke mellett a ceruzafogás volt a másik probléma, ami miatt elhoztam az Alapozó terápia felmérésre, mert sosem szeretett rajzolni, színezni, és ennek az is oka lehetett, hogy marokra fogva, görcsösen tartotta a ceruzát. Úgy éreztem, hogy nagyon kiegyensúlyozatlan a részképességek tekintetében. A matematikai képességei, a memóriája kiemelkedően jó, a fizikai ügyességet, finommotorikát igénylő feladatoktól pedig elbátortalanodik. Szerettem volna, hogy ezek a gátak ne akadályozzák őt a fejlődésében. Ildi néni a felmérés után javasolta ezt a terápiát, és én nagyon örülök, hogy belevágtunk. 2 hónap torna után egy délután a fiam elkezdett rajzolni, és tökéletesen fogta a ceruzát, azt hittem, hogy véletlen, negyedórán át néztem, ahogy egyik színest leteszi, a másikat felveszi, és soha nem marokra. Csak napokkal később kérdeztem rá, hogy tudja-e, hogy milyen szépen tartja a ceruzát. Azt válaszolta, hogy már régóta tudja, hogy hogy kell, csak nem volt kényelmes. Van még javítanivaló a rajzok minőségén, de egy görcs már biztosan feloldódott.
Egy hónappal később ért a másik meglepetés. Új játszótérre mentünk, és megjegyeztem, hogy itt van kerékpárút, alkalmas hely lesz majd arra, hogy megtanuljon két keréken biciklizni. A pótkerekes bicajával voltunk, és kérdezte, hogy mikor tanuljon meg, mire a férjem az mondta, hogy akár most rögtön, és elkezdte leszerelni a pótkereket. Én hirtelen ijedtségemben elkezdtem valami botot keresni, amivel majd tudom tartani, miközben szaladok utána, de mire felnéztem, már úton volt. Néhányszor fékezett, oldalra tette a lábát, de egyszer sem esett el, és egy héttel később már azért kiabáltam vele, mert dombról lefelé gurult a biciklivel. Ezen felbuzdulva elővettem a görkorcsolyát, ami még nagyobb egy számmal a lábánál, de gondoltam, hogy két vastag zoknival esetleg megpróbálhatja azt is. Ezt is egy délután alatt sikerült megtanulni. Az egyensúlyérzéke és bátorsága visszatért.
Sok mindenben kell még biztosan ügyesednie, de a legfontosabb, hogy jól érzi magát a foglalkozásokon, elfogadta Ildi nénit, és nem érzi tehernek, hogy ennyi időt kell irányított mozgással töltenie."